LIVE PROTOCOL
EET--:--:-- edition--.--.--

Türkiye ile Güney Kore ortak komite toplantısı Ankara'da başlıyor

Türkiye ile Güney Kore ortak komite toplantısı Ankara'da başlıyor

Türkiye ile Güney Kore arasındaki ortak komitenin 6. dönem toplantısı salı günü Ankara'da başlıyor. Görüşmelerde karşılıklı yatırımlar ve dengeli ticaret için yol haritası ele alınacak.

Türkiye ile Güney Kore arasındaki ortak komitenin 6. dönem toplantısı salı günü Ankara'da başlayacak. Görüşmelerde iki ülke arasındaki karşılıklı yatırımlar ele alınacak ve dengeli bir ticaret için ileriye yönelik yol haritası değerlendirilecek.

Güney Kore, Türkiye için ihracatta uzak ama güçlü adreslerden biri olarak öne çıkıyor. İki ülke arasındaki ekonomik ilişkiler, Kore savaşına dayanan güçlü siyasi bağların yanı sıra ticaret, yatırım ve teknoloji işbirliği temelinde gelişmeyi sürdürüyor.

İki ülke arasındaki ticaret, 2013 yılında yürürlüğe giren serbest ticaret anlaşmasıyla yeni bir boyut kazandı. Son dönemde ilişkiler otomotivden savunma sanayine, enerjiden dijital teknolojilere kadar çeşitli alanlarda gelişmeye devam etti.

Türkiye; nükleer enerji, yapay zeka, yarı iletkenler, batarya teknolojileri, kritik mineraller, inovasyon ve yenilenebilir enerji gibi stratejik alanlarda Güney Kore ile ortak projelerin geliştirilmesini önceliklendiriyor. Bu başlıklar, iki ülke arasındaki işbirliğinin gelecekteki yönünü belirleyecek alanlar arasında gösteriliyor.

İki ülke arasındaki ticaret hacmi de artış eğiliminde. Son 5 yılda ticaret hacmi 51 milyar dolara yaklaştı. Geçen yıl ticaret hacmi 11 milyar doları aşarken, bu yılın ilk 4 ayında ise bu rakam 4 milyar dolara yaklaştı.

Ankara'daki toplantıların, iki ülke arasındaki ekonomik ilişkilerin ticaret, yatırım ve teknoloji ekseninde daha da derinleştirilmesine katkı sunması bekleniyor. Karşılıklı yatırımların ve dengeli ticaretin görüşüleceği toplantı, ikili ilişkilerde yeni adımların değerlendirileceği bir zemin oluşturuyor.

Loading article...