Ağrı'nın Eleşkirt ilçesinde uzun süredir aydınlatılamayan bir kayıp olayı, cinayet şüphesiyle yeniden gündeme geldi. Yetkililer, yıllar önce kaybolan bir kişiye ilişkin dosyayı yeniden açtı.
Söz konusu kişi, 30 Ekim 2013'te Eleşkirt ilçesinde kayboldu ve o tarihten sonra kendisinden bir daha haber alınamadı. Nesim Bey olarak anılan kayıp kişinin akıbeti yıllarca belirsizliğini korudu.
Aradan geçen zamanın ardından soruşturma makamları dosyayı yeniden ele aldı. Olayın cinayet olabileceği şüphesiyle kapsamlı bir inceleme başlatıldı.
İncelemeler kapsamında o döneme ait deliller yeniden değerlendirildi. Ekipler, 33 farklı kamera kaydını, yaklaşık 220 saatlik güvenlik kamerası görüntüsünü, HTS ve baz istasyonu kayıtlarını ve araç hareketlerine ilişkin verileri tekrar analiz etti.
Yapılan analizler sonucunda olayın önceden planlandığı yönünde bulgulara ulaşıldı. Bu değerlendirme, soruşturmanın seyrini değiştirdi.
Bu doğrultuda Ağrı, İzmir, Manisa ve Konya'da operasyonlar düzenlendi. Operasyonlarda gözaltına alınan 5 zanlıdan, adliyeye sevk edilmelerinin ardından 3'ü tutuklandı.
Soruşturma bu aşamada sürerken, ekiplerin kayıp kişinin cansız bedenine ulaşmak için yürüttüğü arama çalışmaları da devam ediyor.
