Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, karbon salımını azaltmaya yönelik yeni bir destek programını hayata geçirdi. TRT Haber'in aktardığına göre, enerjisini verimli kullanan ve emisyonlarını azaltan işletmeler, enerji faturalarının yüzde 30'una kadar nakdi hibe alabilecek.
Bakanlığın enerji ve karbon azaltımı destek programı kapsamında işletmelerin enerji verimliliğinin artırılması, üretim maliyetlerinin düşürülmesi ve düşük karbonlu ekonomiye geçişin desteklenmesi hedefleniyor. Programa başvurular dijital ortamda yapılacak.
Hibeden, enerji tüketimini veya karbon emisyonu yoğunluğunu azaltan işletmeler yararlanabilecek. Bu yıl, karbon emisyonunu en fazla azaltan ilk 20 işletme destekten faydalanacak.
Programda 2026 yılı için destek üst limiti 18 milyon 61 bin 775 lira olarak belirlendi. Destek tutarının her yıl yeniden değerleme oranına göre güncelleneceği bildirildi.
İşletmeler başvurularını Enerji Verimliliği Destek Yönetimi Sistemi EVDES üzerinden gerçekleştirebilecek. Böylece sürecin dijital ortamda yürütülmesi planlanıyor.
Yeni düzenleme, bu yıl Türkiye'nin ev sahipliği yapacağı 2026 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı COP31 kapsamında karbon emisyonunun azaltılmasına yönelik çalışmaların hızlandırılmasıyla gündeme geldi.
Bakanlık, halihazırda verimlilik artırıcı proje kapsamında enerji verimliliği yatırımlarını da desteklemeyi sürdürüyor. Bu kapsamda yatırımların yüzde 30'una kadar ve 27 milyon 92 bin 663 liralık üst limitle hibe desteği sağlanıyor.
