Türkiye, Kasım ayında Antalya'da düzenlenecek COP31 iklim zirvesinde Birleşmiş Milletler ülkelerini ağırlamaya hazırlanıyor. Zirve kapsamında parlamenter diplomasinin kalbi de Antalya'da atacak. Bu çerçevede 17 Kasım'da Türkiye Büyük Millet Meclisi öncülüğünde parlamentolar arası bir toplantı gerçekleştirilecek.
TBMM öncülüğünde düzenlenecek toplantıda dünya parlamentoları iklim gündemi etrafında bir araya getirilecek. Milletvekilleri; iklim finansmanı, enerji dönüşümü, sıfır atık, şehirler ve gıda güvenliği gibi başlıklarda dünyanın farklı ülkelerinden gelen parlamenterlerle ortak oturumlara katılabilecek.
Zirvede parlamentolar arası koordinasyonu sağlamak amacıyla uluslararası parlamenter ilişkilerden sorumlu bir temsilci görevlendirilecek. Bu adımla, farklı ülkelerin yasama organları arasındaki iş birliğinin daha düzenli bir zeminde yürütülmesi hedefleniyor.
Toplantı kapsamında parlamentolar, hükümetlerden ve sivil toplum kuruluşlarından ayrı bir paydaş grubu olarak ele alınacak. Bu çerçevede iklim mevzuatı forumlarının düzenlenmesi ve ortak deklarasyon çalışmalarının yapılması bekleniyor.
Sürecin, parlamento başkanları ve milletvekilleri arasında ikili görüşmelere de sahne olması öngörülüyor. Böylece iklim gündemi, hem çok taraflı oturumlar hem de ülkeler arası ikili temaslar üzerinden ele alınmış olacak.
Zirve, Türkiye'nin 2053 net sıfır emisyon hedefinin uluslararası alanda öne çıkarılması için de bir fırsat olarak değerlendiriliyor. Bu kapsamda yenilenebilir enerjiye adil geçiş için atılacak adımların da gündeme taşınması planlanıyor.
