İstanbul'da bir pastanede yaşanan gaz kaçağı, çok sayıda kişinin hastaneye kaldırılmasıyla sonuçlandı. Aktarılan bilgilere göre, Eyüp Sultan'da bir pastanede karbonmonoksit zehirlenmesi şüphesiyle 6 kişi hastaneye kaldırıldı. Olay, kapalı bir iş yerinde ortaya çıkan gaz kaçağının yarattığı riski bir kez daha gözler önüne serdi.
Olayın ilk işareti, iş yerinde hissedilen rahatsız edici bir koku oldu. Aktarılan bilgilere göre, Eyüp Sultan'ın Yenimahalle Reşadiye Caddesi'ndeki bir pastanede oturan müşteriler kokudan şikayetçi oldu. Kısa süre içinde bazı müşterilerin rahatsızlanması, durumun ciddiyetini ortaya koydu ve müdahale ihtiyacını doğurdu.
Müşterilerin rahatsızlanması üzerine olay yerine sağlık ekipleri yönlendirildi. Aktarılan bilgilere göre, çevredeki şikayetlerin artması üzerine sağlık ekiplerine haber verildi ve iş yerine sağlık görevlileri sevk edildi. Görevlilerin de iş yerinde gaz kokusu alması, olayın bir gaz kaçağıyla bağlantılı olabileceğini güçlendirdi.
Bunun ardından farklı kurumların ekipleri koordineli biçimde devreye girdi. Aktarılan bilgilere göre, gaz kokusunun fark edilmesi üzerine itfaiye, polis ve doğalgaz firması ekiplerine haber verildi. Doğalgaz firması ile itfaiye ekibi, gaz kaçağı olan bölgede önlem aldı; yapılan çalışmada gaz kaçağı tespit edilip onarıldı.
Olayın ardından çevre sakinleri, aynı iş yerinde benzer bir sorunun daha önce de yaşandığını öne sürdü. Aktarılan bilgilere göre, çevre sakinleri aynı iş yerinde daha önce de gaz kaçağı yaşandığını ileri sürdü ve yetkililere tepki gösterdi. Bu iddialar, olayın tek seferlik bir durum olup olmadığı sorusunu gündeme getirdi.
Güvenlik tedbirleri kapsamında pastanenin bulunduğu bina tamamen boşaltıldı. Aktarılan bilgilere göre, ekipler pastanenin bulunduğu 4 katlı binayı boşaltarak çevrede önlem aldı. Hastaneye kaldırılan 6 kişi, sağlık ekiplerince karbonmonoksit gazından zehirlendikleri şüphesiyle tedavi altına alındı.
