Δύσκολες ώρες περνούν οι Έλληνες που ζουν στη Βενεζουέλα, μετά τον ισχυρό σεισμό που έπληξε τη χώρα. Ομογενείς που βρίσκονται στο Καράκας και σε άλλες πόλεις περιγράφουν σκηνές καταστροφής, με πολυώροφα κτίρια να καταρρέουν μπροστά στα μάτια τους. Όπως λένε οι ίδιοι, η εμπειρία ήταν σαν να γινόταν βομβαρδισμός, τέτοια ήταν η ένταση των δονήσεων που χτύπησαν τη χώρα και άφησαν πίσω τους εικόνες απόλυτης καταστροφής στις περιοχές όπου ζουν.
Οι μαρτυρίες των ομογενών είναι συγκλονιστικές. Έλληνες που βρίσκονται στο Καράκας κάνουν λόγο για εκτεταμένες ζημιές, με καταρρεύσεις κτιρίων και μεγάλα προβλήματα στις υποδομές. Όπως περιγράφουν, τα πάντα γύρω τους διαλύθηκαν, τηλεοράσεις και αντικείμενα έπεσαν, ενώ ολόκληρα κτίρια κατέρρευσαν σαν να είχε γίνει βομβαρδισμός. Η εικόνα που μεταφέρουν αποτυπώνει το μέγεθος του τρόμου που έζησαν οι κάτοικοι τη στιγμή του σεισμού.
Χαρακτηριστική είναι η μαρτυρία του προέδρου της ελληνικής κοινότητας του Καράκας, ο οποίος διαμένει στον 14ο όροφο κτιρίου. Όπως είπε, λόγω του ύψους στο οποίο βρισκόταν, δεν επιχείρησε μαζί με την οικογένειά του να κατέβει την ώρα του σεισμού. Η πολυκατοικία του τελικά δεν κατέρρευσε και αργότερα μπόρεσαν να κατέβουν από τις σκάλες, ωστόσο, όπως ανέφερε, τα πάντα στο εσωτερικό ήταν διαλυμένα.
Σκηνές πανικού καταγράφηκαν και σε βίντεο που εξασφάλισε το Earth News. Την ώρα του σεισμού, η θάλασσα στο Πουέρτο Καβέγιο, στη βόρεια ακτή της Βενεζουέλας, αποτραβήχτηκε αρκετά μέτρα μακριά από την ακτή, με μια παρέα ανθρώπων να φωνάζει πανικόβλητη. Σε άλλο βίντεο, στην πόλη Βαλένσια, ένας άνδρας φαίνεται να βγαίνει τρέχοντας από κτίριο της ελληνικής κοινότητας, καθώς οι δονήσεις σκορπούσαν τον τρόμο στους κατοίκους.
Μπροστά στο μέγεθος της καταστροφής, εκκλησίες και σχολεία άνοιξαν τους χώρους τους για να φιλοξενήσουν πολίτες που δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους. Πολλοί κάτοικοι έμειναν χωρίς στέγη ή φοβούνται να γυρίσουν στα διαμερίσματά τους, καθώς ο φόβος των μετασεισμών παραμένει έντονος. Οι ανοιχτοί αυτοί χώροι λειτουργούν πλέον ως καταφύγια για όσους έχασαν, έστω και προσωρινά, την ασφάλεια του σπιτιού τους.
Η κατάσταση στις πληγείσες περιοχές παραμένει δραματική. Οι υποδομές έχουν υποστεί ολοκληρωτική κατάρρευση, ενώ σε πολλές περιοχές δεν υπάρχει ούτε ρεύμα ούτε νερό. Το κεντρικό αεροδρόμιο δεν λειτουργεί, γεγονός που δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο τη μεταφορά βοήθειας και την επικοινωνία. Οι κάτοικοι, όπως μεταδίδεται, βρίσκονται σε απόλυτη απόγνωση, καθώς πολλοί ζούσαν ήδη σε συνθήκες ακραίας φτώχειας πριν από τον σεισμό.
